Case study: Biogo S.A.

Jak utrzymywać pozycję lidera w branży e-commerce i efektywnie rozpocząć kampanię equity crowdfundingową podczas pandemii? Jak pomimo trudnego okresu docierać do mediów i odbiorców? Poznajcie case study – efekty naszej współpracy z firmą Biogo S.A., które pokazują skuteczną komunikację w zakresie PR, niezależnie od sytuacji.

 

O kliencie

Firma Biogo S.A. to lider e-commerce branży żywności bio w Polsce, jak i najszybciej rozwijający się sklep ze zdrową żywnością w Europie Środkowo-Wschodniej. Oferta Biogo jest naprawdę szeroka: od produktów naturalnych, przez wegańskie, po preparaty alternatywne. Biogo to również sieć sklepów stacjonarnych, pełniących dodatkowo funkcję profesjonalnych centrów dietetycznych.

Warto zaznaczyć, że misją Biogo jest coś znacznie więcej niż oferowanie dedykowanych, zdrowych produktów. Przede wszystkim działalność firmy opiera się na promocji stylu życia zgodnego z ekologią i naturą. Biogo inspiruje, motywuje, uczy – także dzięki swojemu eksperckiemu blogowi. Można z niego uzyskać wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania, autorskich przepisów, naturalnych pielęgnacji, a także zapoznać się z poradami dietetycznymi.

 

Cele i wyzwania projektu

Głównym celem naszych działań komunikacyjnych było poinformowanie o kampanii equity crowdfundingowej Biogo S.A.. Emisja odbywała się przy współpracy z platformą Beesfund. Naszym zadaniem było dotarcie do jak największego grona osób potencjalnie zainteresowanych tematem. Informowaliśmy więc o działalności spółki, rozwoju branży żywności bio oraz trendach, które zdobędą sektor na przestrzeni najbliższych lat. Dzięki naszym działaniom komunikacyjnym o firmie Biogo mogło dowiedzieć się wiele osób, którym bliskie są tematy żywności bio, e-commerce oraz inwestowania.

 

źródło: materiały klienta

Realizacja projektu oraz wyzwania

Przeprowadziliśmy wysyłkę kreatywną do 20 dziennikarzy z redakcji biznesowych, spożywczych, lifestylowych i kobiecych. W paczkach-niespodziankach dziennikarze znaleźli produkty z oferty Biogo, cieszące się dużym zainteresowaniem klientów.

Podczas realizacji projektu wyzwaniem okazały się kwestie logistyczne – związane z dostarczaniem paczek oraz nieco utrudniony kontakt z dziennikarzami ze względu na pandemię. Dla nas nie ma jednak rzeczy niemożliwych! Cały przebieg wysyłki kreatywnej, jak i dotarcie do mediów zakończyło się pełnym sukcesem.

Kolejnym krokiem było skontaktowanie się z dziennikarzami – zarówno z tymi, którzy otrzymali przesyłki, jak i z wieloma innymi redakcjami, do których przesłaliśmy notki prasowe. Wykonaliśmy rzetelny follow up, podczas którego poruszaliśmy temat działalności Biogo S.A., emisji akcji, a także tematykę trendów w świecie żywności bio. Cały czas utrzymywaliśmy dobre relację z dziennikarzami – nawet jeśli redakcja nie była chwilowo zainteresowana tematem, nawiązaliśmy kontakty na przyszłość z wizją innych publikacji.

 

Efekty naszych działań

Efektem wysyłki kreatywnej były liczne publikacje m.in. w serwisie CrowdNews, BioKurier, Ecoportal, Kierunek Spożywczy, Handel Extra, My Company Polska. W przypadku ostatniego tytułu dziennikarz poprosił również o dedykowaną wypowiedź prezesa spółki w temacie działalności firmy do papierowego wydania magazynu.


źródło 1, źródło 2

 

Inne publikacje były efektem utrzymywania dobrych relacji z mediami. Dzięki naszym staraniom ukazały się artykuły na takich portalach jak m.in. Comparic, Newseria Biznes, Serwis Spożywczy, HBN.pl. Ekspertka Biogo udzieliła również wywiadu dla Polskiego Radia na temat żywności eko, w realizacji jest także wywiad dla Radiaklinika.

 

źródło 3

źródło 4

 

Cieszymy się, że informacje o działalności i misji firmy Biogo rozeszły się tak szeroko. Najważniejsze dla nas zawsze jest zadowolenie klienta. Dzięki naszemu zaangażowaniu i osiągniętym rezultatom firma Biogo zdecydowała się na kontynuowanie współpracy przy innym projekcie, o którym poinformujemy niebawem. Stay tuned!