Zaprojektowanie wartościowego produktu czy usługi to często dopiero pierwszy z wielu kroków do sukcesu. Kolejny to zaprezentowanie go światu. Pokazanie, że jest warty swojej ceny. Wzbudzenie zainteresowania w grupie docelowej. Zdobycie zaufania klientów. Te zadania nie są proste – w trakcie ich realizacji możemy napotkać wiele przeszkód. Na co powinniśmy szczególnie uważać? Odpowiedzi na to oraz wiele innych pytań znajdziecie w e-booku Anity Kijanki – “Jak rozpocząć komunikację innowacji?”. 

 

 

To publikacja, która może być szczególnie wartościowa dla:
– właścicieli produktów – wiele lat pracy pozwoliło na spojrzenie, z jakimi problemami się borykali i czy dało się ich uniknąć;
– początkujących – przystępnie podana wiedza sprzyja rozwojowi osób dopiero zaczynających swoją przygodę z komunikacją;
– każdego, kto jest związany z komunikacją produktów i chce się wyróżnić wśród konkurencji.

 

Chcemy, żeby jak najwięcej osób szybko się o nas dowiedziało

„Chcę, żeby każdy usłyszał o moim innowacyjnym rozwiązaniu” to bardzo częste podejście. Rzeczywistość jest jednak nieco trudniejsza. Dotarcie do największych mediów to efekt wieloletnich działań, nie da się od razu przeskoczyć do mainstreamu. Dobrą drogą jest konsekwentne budowanie wizerunku szczególnie w mediach branżowych, które znacznie chętniej będą pisać o naszym rozwiązaniu, a dopiero potem skupienie się na mediowych gigantach.

 

Dużo pracujemy nad wizerunkiem, ale efektów brak

Praktycznie każda organizacja prowadzi swoje media społecznościowe, aby zachęcić do swoich produktów. Często jednak nie osiągają zamierzonych efektów. Przyczyną takiej sytuacji jest brak konsekwencji i określenia celu, dla którego te media są prowadzone. Tylko przemyślana strategia i jej realizacja może dać oczekiwane efekty.

 

Inni nie rozumieją, czym się zajmujemy

Potencjalni klienci muszą rozumieć produkt, dlatego należy podjąć wszelkich starań, aby w możliwie jasno pokazywać swoją ofertę. Grupa docelowa musi rozumieć dlaczego potrzebuje Twojego rozwiązania oraz w jaki sposób ono może pomóc. Z tym wiąże się kolejne wyzwanie…

 

Nie wiemy, jak mówić o naszym produkcie

Innowacyjne rozwiązania są niejasne dla ludzi, którzy ich nie tworzyli – wynika to z samej natury tworzenia czegoś nowego, na co nikt inny nie wpadł. Aby skutecznie komunikować produkt lub usługę, trzeba nauczyć się opowiadać w sposób jasny i precyzyjny. Należy przy tym pamiętać, że bardzo często klientów mniej interesują techniczne aspekty rozwiązania, a najważniejsze jest dla nich, jakie korzyści im daje i czy jest godne zaufania.

 

Inni boją się tego, co robimy. Boją się, że zabierzemy im pracę

Ludzie boją się nieznanego. Nieodpowiednio wytłumaczona innowacja może spowodować lęk przed utratą zdrowia lub pracy w wyniku wdrożenia technologii. Jasno wytłumaczone zasady działania produktu lub usługi, a także regularna komunikacja rozwiewają wątpliwości i oswajają klientów z nowym rozwiązaniem.

 

 

To kilka wyzwań przy komunikacji innowacji spośród wielu, które czekają każdego, kto chce sprzedawać i komunikować produkty i usługi. Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej, zapraszamy na stronę https://www.anitakijanka.pl/ebooki/, gdzie Anita Kijanka podzieliła się swoją wiedzą w e-booku „Jak rozpocząć komunikację innowacji?”!