Jak sprawić, żeby o kampanii crowdfundingowej, dotyczącej zbierania funduszy na rozwój produktu, napisali dziennikarze najbardziej poczytnych pism i portali branży technologicznej oraz biznesowej? I to jeszcze w czasie, kiedy zaczęły do nas docierać informacje o pandemii koronawirusa, a redakcje podejmowały decyzje o ograniczeniu wielu aktywności? Nasza współpraca z firmą MC2 Innovations pokazuje, że świetny PR można prowadzić nawet w tak trudnym okresie. Zobaczcie, w jaki sposób!

Kilka słów o naszym kliencie MC2 Innovations

Zespół pracujący w MC2 Innovations od lat realizował złożone projekty oraz wdrożenia zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym, m.in. w ramach Ministerstwa Cyfryzacji. Jako młoda firma prowadzi działania dla każdego rozmiaru organizacji, mające na celu ich modernizację oraz zwiększenie efektywności. Prace przez nas podjęte dotyczyły kluczowego produktu firmy MC2 Innovations – narzędzia Carrotspot. 

źródło

 

Carrotspot jest odpowiedzią na problemy związane z motywacją i lojalnością pracowników, ułatwia stworzenie miejsca pracy zorientowanego na człowieka. System, bazując na sprawdzonej technologii blockchain, BI i AI pozwala na prowadzenie różnorodnych programów motywacyjnych, budowę społeczności firmowej oraz ograniczenie biurokracji
w firmach. Dzięki temu praca staje się przyjemniejsza i wydajniejsza, a pracodawca może lepiej zrozumieć potrzeby pracowników. 

 

Celem naszych działań komunikacyjnych było informowanie o rozpoczęciu drugiej kampanii crowdfundingowej, dotyczącej pozyskania kapitału na dalszy rozwój platformy Carrotspot. Mieliśmy sprawić, żeby o emisji akcji dowiedziało się jak najwięcej potencjalnych akcjonariuszy.

 

źródło

 

Warto dodać, że w grudniu 2018 została przeprowadzona pierwsza emisja akcji, w trakcie której udało się zebrać kwotę znacznie przewyższającą pierwotne założenia. Pozyskany kapitał (blisko 1,2 mln zł) został przeznaczony na budowę i wprowadzenie na rynek innowacyjnej platformy. W 2019 r. komercyjna wersja platformy była już oferowana uznanym markom z różnych branż, podpisano kilkanaście umów z firmami różnej wielkości. 

 

Niełatwe zadanie w trudnym czasie

Współpracę z MC2 Innovations rozpoczęliśmy w drugiej połowie lutego. Ponieważ start emisji akcji zbiegł się w czasie właśnie z początkiem pandemii, mieliśmy twardy orzech do zgryzienia. Trzeba było działać szybko i nieszablonowo! 

 

Zaproponowaliśmy więc klientowi przeprowadzenie oryginalnego eventu – zgrywalizowanej konferencji prasowej, podczas której zorganizujemy angażującą grę z nagrodami dla uczestników. Wysłaliśmy tajemniczego maila z zaproszeniem do dziennikarzy, a ich obecność potwierdzaliśmy telefonicznie. Zadbaliśmy również o to, żeby na konferencji – oczywiście oprócz przedstawicieli MC2 Innovations – pojawił się Arkadiusz Regiec, CEO Beesfund, który mógłby odpowiadać na pytania dziennikarzy dotyczące samego funkcjonowania platformy.

 

Wielki dzień

Pomimo już dość napiętej sytuacji spowodowanej początkiem pandemii, na konferencji gościliśmy dziennikarzy prestiżowych tytułów, takich jak Forbes, Puls Biznesu, czy MIT Sloan Management Review. Nie wtajemniczyliśmy naszych gości w formę wydarzenia – założeniem było to, aby zasady grywalizacji zaczęły wyłaniać się podczas eventu. Organizatorzy na czele z Panią Anną Streżyńską, rozpoczęli swoją prezentację, a kiedy pojawiło się pierwsze pytanie od dziennikarza, otrzymał on specjalny żeton, przypominający te do gry w pokera. 

 

I to była cała idea – żetony otrzymywali ci dziennikarze, którzy zadawali pytania. Przysłowiowy bank rozbiła dziennikarka z Forbes, która uzbierała cały stos żetonów 🙂 Każda gra musi mieć swoją nagrodę – tak było i w tym przypadku. Upominki również zaskoczyły naszych gości – otrzymali oni skarpetki oraz pendrive ze wzorem marchewek. Prawdziwą wisienką na torcie były vouchery na drzewa tlenowe, które dzięki ogromnym liściom wytwarzają takie ilości tlenu, o których inne drzewa mogą tylko pomarzyć!

 

Efekty naszych działań

Po konferencji przesłaliśmy do wszystkich dziennikarzy (tych obecnych na wydarzeniu oraz osób zaproszonych, którym nie udało się dotrzeć) materiał prasowy z informacjami na temat emisji oraz działalności spółki. Był to już czas, kiedy w mediach rozpętała się prawdziwa burza dotycząca doniesień o koronawirusie. Nasze zadanie nie było więc łatwe. Kontaktowaliśmy się z dziennikarzami, którzy mieli jeszcze pytania i prosili o dodatkowe materiały. I czekaliśmy… (chociaż nie można powiedzieć, że cierpliwie!).

 

Okazało się, że w czasie, kiedy mogłoby się wydawać, że redakcje żyją tylko jednym tematem, udało nam się stworzyć kolejną medialną burzę, a publikacje pojawiały się jak grzyby po deszczu! Materiały na temat zagadnień poruszanych podczas konferencji zamieściło łącznie aż 16 redakcji (!), w tym serwisy takie jak Forbes, Puls Biznesu, Fintek, My Company Polska, Mam Startup, Brief, Mam Biznes, czy MIT Sloan Management Review.

 

źródło

źródło

źródło

źródło

źródło

 

Swoimi działaniami pokazaliśmy, że można osiągnąć sukces komunikacyjny nawet w tak trudnym czasie.

 

Możemy jeszcze zdradzić, że to nie koniec naszych działań z tym inspirującym klientem, w przygotowaniu jest kolejna petarda! Stay tuned!