Komunikacja podczas kwarantanny cz. 3

Prezentujemy kolejne, pozytywne przykłady działań prowadzonych przez firmy oraz instytucje w tym trudnym czasie. Poprzednie teksty możecie znaleźć tutaj i tutaj. Jak wygląda komunikacja podczas kwarantanny prowadzona przez marki?

 

Akcja #bezpiecznedowozy

Obecnie branża gastronomiczna może realizować zamówienia wyłącznie poprzez dostawę lub opcję na wynos. W celu zapewnienia bezpiecznej obsługi klientów, przedstawiciele firmy Stava i Związku Pracodawców HoReCa stworzyli Kodeks Dobrych Praktyk, informujący o standardach bezpiecznego przygotowywania posiłków i dostawy jedzenia. Kodeks powstał we współpracy z konsultantami ds. bezpieczeństwa żywności i mikrobiologami, został też zaakceptowany przez Główny Inspektorat Sanitarny. Użytkownik dedykowanego serwisu może skorzystać m.in. z mapy restauracji, które włączyły się w akcję #bezpiecznedowozy. Punktów na mapie ciągle przybywa, a w tej chwili w wydarzenie zaangażowały się sieci takie jak Chłopskie Jadło, Sphinx, Pizza Hut czy Telepizza.

 

źródło

 

Pogotowie okularowe Aurum-Optics 

Pracownicy sieci salonów optycznych bezpłatnie naprawiają okulary każdej osobie, która wesprze dowolną kwotą zbiórkę środków na rzecz walki z koronawirusem. W zakres Pogotowia okularowego wchodzi m.in. bezpłatny odbiór okularów przez kuriera, ich czyszczenie, polerowanie, naprawa nosków, wymiana śrubek, czy wymiana soczewek. Pracownicy Aurum-Optic apelują również do osób, które znają seniorów, mogących mieć problem z zepsutymi okularami – można im pomóc bez wychodzenia z domu. 

źródło

 

Tyskie: Zawsze damy radę przejść na TY!

Kampania stworzona przez markę ma na celu pokazanie, że bez względu na sytuację, ogromną rolę odgrywają wzajemne wsparcie i solidarność. W spocie widoczne jest odwołanie do historii Polski i subtelne nawiązanie do obecnych wydarzeń, kiedy zachowując bezpieczny dystans nadal można utrzymywać dobre relacje – chociażby z sąsiadem na balkonie 🙂

Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Tyskie komentuje: – Z badań, jakie prowadzimy, wynika jasno, że Polacy są zmęczeni negatywnymi i tragicznymi komunikatami w mediach. Tęsknimy za spacerami, rozmowami, spotkaniami czy wspólnym piwem w towarzystwie. Dlatego potrzebne jest podniesienie na duchu oraz iskra nadziei na lepsze jutro i normalność.

 

źródło

 

Burger King przepytuje uczniów i… rozdaje darmowe kanapki

Sieć fast foodów w swoich mediach społecznościowych publikuje grafiki z różnymi pytaniami dotyczącymi wiedzy z biologii, chemii, matematyki czy literatury. Ci uczniowie, którzy rozwiążą zadania lub odpowiedzą poprawnie na pytania odblokowują kod na bezpłatnego burgera, którego można zamówić za pośrednictwem aplikacji Burger Kinga na wynos. Takim działaniem marka chce zachęcić konsumentów do korzystania z dostawy do domu podczas pandemii koronawirusa.

źródło

 

Dove: odwaga jest piękna

Marka przygotowała spot Courage is beautiful, który pokazuje zmęczone, opuchnięte i posiniaczone twarze pracowników medycznych, którzy codziennie walczą o życie osób zakażonych koronawirusem. 

Dla wszystkich bohaterów i bohaterek z pierwszej linii frontu i dla tych, którzy ich wspierają – dziękujemy wam za odwagę i opiekę – czytamy pod opublikowanym wideo na Twitterze.

Firma Dove przekazała też szpitalom produkty do pielęgnacji oraz 2 mln dolarów na rzecz organizacji  Direct Relief. Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup środków ochrony osobistej dla lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych w USA.

 

 

źródło