Komunikacja podczas kwarantanny cz. 2

To kolejny artykuł z cyklu materiałów przedstawiających przykłady działań komunikacyjnych firm oraz instytucji, prowadzonych podczas sytuacji spowodowanej koronawirusem. Pierwszy tekst możecie znaleźć tutaj. Jak wygląda komunikacja podczas kwarantanny prowadzona przez marki?

 

Netflix: The Spoiler Billboard

Kreatywnością wykazali się studenci berlińskiego oddziału Miami Ad School. Młodzi ludzie stworzyli billboardy ze spoilerami dotyczącymi najpopularniejszych seriali, jakie można znaleźć na platformie – „Stranger Things”, „Narcos” lub „Dom z papieru”. Nośniki te nie pojawiły się w realnym świecie, ale wieść o takim pomyśle (co można zauważyć po reakcjach w mediach społecznościowych) wystraszyła niejednego fana Netflixowych produkcji, który miał ochotę wyjść na mały spacer 🙂

 

źródło

 

Lidl 

Niemiecka sieć podjęła do tej pory szereg działań, pozwalających na zapewnienie większego bezpieczeństwa pracowników i klientów. Osoby przebywające na terenie sklepu słyszą komunikaty informujące o właściwym zachowaniu podczas zakupów i zasadach bezpieczeństwa, przy kasach zamontowane zostały ekrany ochronne oraz oznaczenia odległości. Lidl wprowadził również ułatwienia dla seniorów, wolontariuszy wspierających osoby starsze, pracowników sektora opieki zdrowotnej i służb – strażaków, policjantów, żołnierzy, straży miejskiej – wszyscy mogą korzystać z kas pierwszeństwa. Dodatkowo, Lidl połączył siły z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy i Caritas Polska, przekazując milion złotych i pomoc rzeczową dla tych organizacji. Ze środków zostaną zakupione respiratory dla kobiet w ciąży i dzieci przebywających w Instytucie Matki i Dziecka, żywność i sprzęt medyczny.

Lidl stworzył również specjalny film z podziękowaniami dla swoich pracowników za ich trud w tym szczególnym okresie.

 

źródło

 

Sieci komórkowe: T-Mobile, Plus, Play, Orange

Operatorzy komórkowi na całym świecie wprowadzają proste rozwiązanie, mające przypominać swoim klientom o konieczności przestrzegania zasad kwarantanny. Od kilku dni użytkownicy sieci Play, T-Mobile i Plus w górnym rogu ekranu, przy nazwie sieci, mogą zauważyć hasło #zostańwdomu. To nie wszystko, co operatorzy przygotowali dla swoich klientów na czas izolacji. Sieci oferują również m.in. darmową subskrypcję serwisu streamingowego Amazon Prime, czy też pakiety internetu. Plus przesyła swoim abonentom smsy z ograniczeniami, wprowadzanymi przez rząd, Play uruchomił dedykowaną stronę z informacjami związanymi z obecną sytuacją. Z kolei Orange włączyło się w akcję bądź #SuperKoderem”, dotyczącą nauki programowania online dla młodzieży. Operator wydłużył też seniorom termin płacenia rachunków.

źródło

 

Muzeum Powstania Warszawskiego

Wirtualne Muzeum Powstania Warszawskiego to pierwszy tego typu projekt w kraju, który umożliwia interaktywny spacer po salach wystawienniczych obiektu. Co więcej, dzięki zastosowaniu technologii 3D, w oparciu o którą zbudowana jest wirtualna platforma, zwiedzający mogą „dotknąć” historii i poczuć klimat minionych dni – obejrzeć obiekty z każdej strony. Dodatkową atrakcją jest możliwość zapoznania się ze wspomnieniami Powstańców, czy wchodzenie do wybranych pomieszczeń. Wyjątkowo interaktywny spacer zapewniło połączenie technologii flash, dźwięku i wideo. Internauci mogą zwiedzać muzealne eksponaty pod adresem www.1944.pl. Koncepcja pierwszego wirtualnego muzeum powstała w Fundacji Grupy TP, a za projekt i wykonanie multimedialnej platformy odpowiada Wirtualna Polska.

źródło

 

Miasto Łódź

Łódzkie murale ożyły! Na oficjalnym profilu facebookowym miasta zamieszczony został filmik, w którym murale “mówią”, jak przetrwać trudny okres pandemii. Postaci dają rady, aby m.in. przeznaczyć ten czas na ćwiczenia fizyczne, naukę czegoś nowego, wrócić do hobby sprzed lat, a przede wszystkim – zachować optymizm!

http://www.facebook.com/lodzpl/videos/1267541596788912/

źródło

Film powstał w polskiej i angielskiej wersji językowej. Autorami murali ukazanych w filmie są: Eduardo Kobra, Raspazjan, Inti, Paulina Nawrot, Andrzej PoProstu, Os Gemeos & Aryz, Morik, Nunca, Stormie Mills, Anya Mielniczek, Carlos Callizo Gutierrez.

źródło

 

W tym artykule przedstawiamy tylko kilka z wielu przykładów ciekawych działań komunikacyjnych firm oraz instytucji, które przyciągnęły naszą uwagę. Na kolejną porcję ciekawostek zapraszamy już wkrótce!