Komunikacja podczas kwarantanny cz. 1

Sytuacja spowodowana koronawirusem to czas, kiedy firmy powinny w sposób błyskawiczny reagować na to, co dzieje się wokół nich i przeredagować sposób i wydźwięk swojej codziennej komunikacji. Te, najbardziej elastyczne, które zrobią to najlepiej mają ogromną szansę utrzymać się na rynku, ograniczyć ewentualne straty i dodatkowo przysporzyć sobie wiernych fanów, którzy docenią ich działania. Jak to w życiu bywa – jedni radzą sobie z tym lepiej inni gorzej – nie każda firma potrafi szybko reagować na zmieniającą się rzeczywistość. W trudnych momentach z pomocą przychodzi jednak niebanalna komunikacja podczas kwarantanny i różnego rodzaju akcje PR-owe, które nierzadko zachwycają swoją pomysłowością i pokazują, że w dzisiejszych czasach warto postawić na dobra komunikację, która zapada w pamięć i pozwala wyróżnić się na tle innych marek. 

 

Pornhub

Zaczynamy od marki, która jest doskonale znana ze swojej bezkompromisowej i śmiałej komunikacji, nic jednak dziwnego – branża w której działa mocno zobowiązuje. Pornhub, czyli serwis z filmami dla dorosłych, postanowił zachęcić ludzi do pozostania w domu udostępniając im darmowy dostęp do konta premium. Cała akcja objęła najpierw Włochy, Francję i Hiszpanię, aby następnie przobrazić się w promocję globalną. Do 23 kwietnia wszyscy internauci mogą skorzystać z całej oferty Pornhub za darmo.

Dodatkowo serwis przygotował dedykowaną podstronę, na której prosi o zobowiązanie się do przestrzegania zasad kwarantanny, w zamian dając dostęp do konta premium, które umożliwia korzystanie z wszystkich płatnych usług. Co ciekawe, aby skorzystać z promocji serwis zniósł wymóg podania numeru swojej karty kredytowej, co ma dodatkowo zachęcić do korzystania z darmowych dostępów. Na czas promocji marka zmodyfikowała także swoje logo, które wprost mówi czym podyktowane są jej działania. Czujecie się przekonani? 😉

źródło

 

Żabka

Sklepy stacjonarne, które nie oferują dostawy online, dotkliwie odczuwają skutki obecnej sytuacji.
Z jednej strony ludzie dokonują ogromnych zakupów żywności, z drugiej jednak to sklepy oferujące dostawę do domu przeżywają prawdziwe oblężenie. Sklepy stacjonarne Żabki działają w modelu franczyzowym, natomiast sieć nie pozostawiła swoich kontrahentów samych sobie. W obliczu rozwoju obostrzeń związanych z koronawirusem Żabka wprowadziła szereg rozwiązań, aby podnieść bezpieczeństwo zarówno pracowników sklepów, jak i tych, którzy wykonują swoją pracę w biurach czy centrach logistycznych. 

W sklepach ograniczono godziny funkcjonowania, a franczyzobiorcy zostali wyposażeni w środki do dezynfekcji, a także rękawiczki jednorazowe czy przegrody pleksi, które oddzielają kasjerów od klientów, zwiększając tym samym ich bezpieczeństwo. Ustanowiono również liczbę osób, które jednocześnie mogą przebywać w sklepie. 

Żabka bardzo sprawnie nagrała video, które uświadamia, jakie środki bezpieczeństwa powinno zachować się przy dokonywaniu zakupów.

 

 Plague Inc.

Mimo, że branża gamingowa nie jest tą, którą najmocniej cierpi przez ogłoszenie pandemii i izolacji, to twórcy gier postanowili także zaangażować się komunikacyjnie i wspomóc walkę z wirusem. Plague Inc, to najbardziej znana i popularna gra typu symulator… chorób zakaźnych! Jej celem jest rozprzestrzenienie na całą populację najgroźniejszych typów wirusów tak, aby życie zniknęło z powierzchni ziemi. Co ciekawe, jej twórcy już dawno zauważyli wpływ rozprzestrzeniania się chorób na świecie na wzrost popularności ich tytułu. 

W tym trudnym dla wszystkich czasie postanowili to wykorzystać. Wpadli na pomysł, by wprowadzić na rynek nowy tryb swojej gry, którego celem jest zahamowanie pandemii i obronienie ludzkości przed zagładą. Całość rozgrywki okraszona będzie trudnymi decyzjami moralnymi, nie zabraknie także konieczności wykorzystania kwarantanny, czy ograniczania ludzkiej aktywności. Autorzy gry postanowili także przekazać datek na walkę z prawdziwym zagrożeniem, z którym boryka się obecnie cały świat. Pieniądze trafiły do WHO oraz Coalition for Epidemic Preparedness Innovations. Kwota 250 tysięcy dolarów zostanie wykorzystana na prace nad poszukiwaniem szczepionki na COVID-19.


źródło

 

Stacje benzynowe Circle K, Shell, BP, LOTOS oraz Orlen

Stacje benzynowe to kolejny rodzaj usług, które ze względu na ograniczony ruch na drogach, mogą odczuć spadek rentowności w swojej branży. Zarówno Shell jak i BP, a także Circle K postanowiły wesprzeć wszystkich tych, którzy na pierwszym froncie zmagają się i walczą o nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Wszystkie wymienione wyżej sieci sklepów proponują na swoich stacjach darmową kawę dla Policji, Pogotowia, Straży Pożarnej, Straży miejskiej a także Straży Granicznej. Pomysł na tego typu działania wyszedł od Circle K, co bardzo szybko zostało podchwycone przez zarówno Shell, BP oraz Orlen.

źródło

źródło

źródło

 

Dodatkowo, właśnie ORLEN zapoczątkował produkcję płynu do dezynfekcji rąk włączając się dzięki temu w działania ograniczające rozprzestrzenianie się koronawirusa na terytorium naszego kraju. Kolejnym działaniem jest także obniżenie cen paliwa – firma chce tym samym wspomóc mobilność służb mundurowych, którzy pracują przecież na dużo wyższych niż zazwyczaj obrotach.

 

źródło

 

Grupa LOTOS zaangażowała się akcję pomocowe na granicy Polski – poprzez oferowanie darmowej kawy, herbaty, czy napojów energetycznych wspomagając służby pracujące na granicy naszego kraju, a dodatkowo pomorska jednostka obrony terytorialnej na wybranych stacjach LOTOS ma możliwość tankowania całkowicie za darmo.

 

źródło

 

POLIN – Muzeum Historii Żydów Polskich

Muzea, kina czy zoo, to także miejsca, które poprzez nakaz kwarantanny i brak odwiedzających muszą radzić sobie w inny sposób. Dlatego też ich przetrwanie mocno zależy od kreatywnego podejścia do przeniesienia chociażby części swoich działań do Internetu. Świetnym pomysłem, jaki wykorzystało Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, jest przeniesienie zwiedzania muzeum online i odwiedzenie go w ramach wirtualnego spaceru. Bez wychodzenia z domu Muzeum umożliwia zwiedzanie wystawy “1000 lat historii Żydów Polskich”, a wirtualny spacer prowadzi znana lektorka – Krystyna Czubówna. Muzeum pomyślało także o najmłodszych – w środy o godzinie 12:00 zapraszają dzieci wraz z opiekunkami przed ekrany komputera by razem posłuchać bajek i niezwykłych opowieści. W planach są między innymi bajka o Szabasowym Lwie oraz dwa opowiadania na podstawie twórczości Singera. 

źródło

 

W tym artykule przedstawiamy kilka z wielu przykładów ciekawych działań komunikacyjnych firm, które przyciągnęły naszą uwagę. Z racji tego, że tego typu działań jest coraz więcej artykuł ten podzielimy na kilka części, a kolejną z nich opublikujemy już wkrótce.