Budowanie wizerunku eksperta, większa rozpoznawalność w środowisku branżowym, wzrost zainteresowania klientów, zaproszenia do mediów – wszystko to może być zasługą inwestowania w działania Public Relations. W głowie przedsiębiorcy często pojawia się jednak dylemat – lepiej zacząć współpracę z wyspecjalizowaną agencją, czy utworzyć komórkę PR-ową w firmie? We wpisie postaramy się rozwiać te wątpliwość. Poniżej znajdziecie kilka argumentów przemawiających za tym, dlaczego warto pracować z agencją PR-ową.

 

Doświadczenie

Zespół agencji PR-owej posiada doświadczenie adekwatne do branży firmy, której promocją się zajmuje. Wie, jakie tematy mogą interesować dziennikarzy, w jakim kontekście powinny zostać ujęte i przedstawione, aby zaistnieć w mediach. 

 

Liczy się też odpowiedni czas. Agencja doskonale potrafi rozplanować też poszczególne działania w czasie tak, aby odniosły maksymalny sukces. Specjaliści zdają sobie sprawę z tego, w jakim czasie dane informacje powinny ujrzeć światło dzienne, o czym trzeba mówić teraz, z czym warto zaczekać na odpowiedni moment, a o czym w ogóle firma nie powinna komunikować.

 

Jednak PR nie ogranicza się tylko do komunikacji z mediami, ponieważ nie zawsze współpraca z redakcjami jest konieczna. Czasem lepsze efekty przynoszą zupełnie inne działania, dlatego tak cenne okazuje się doświadczenie agencji w różnorodnych projektach. W większych zespołach zawsze znajdzie się osoba, która organizowała event, imprezę firmową, launch produktu, wysyłkę kreatywną, potrafi reagować w sytuacjach kryzysowych. Dzięki takiemu całościowemu podejściu i współpracy można uzyskać wiele cennych rad i wymienić się wiedzą tak, aby przygotować jak najlepszy projekt.

 

Głowy PR-owców pełne pomysłów

Podczas “burzy mózgów” powstają pomysły na długofalowe strategie, działania krótkoterminowe i jednodniowe eventy. Kiedy ktoś rzuci dane hasło od razu pojawia się wiele koncepcji na zrealizowanie projektu. Być może najlepszy będzie event, informacja prasowa, konferencja, wysyłka kreatywna, prezenty, działania ambientowe… A może warto postawić na prowadzenie social media, współpracę z innymi markami, wybór ambasadora, założenie bloga – wymieniać można naprawdę długo! Później rozpoczynają się dyskusje – za i przeciw, co będzie lepsze dla konkretnego klienta i w jaki sposób powinno zostać przedstawione. I wszystko to pokazuje potencjał partnerów, a żaden dobry pomysł na pewno się nie zmarnuje!

Kontakty, kontakty i jeszcze raz kontakty

Pracownicy agencji PR-owych zwykle mają bardzo dobre kontakty z dziennikarzami. Chcemy być tutaj dobrze zrozumiani – nie chodzi o “układy”, które pozwalają na przygotowanie konkretnego tematu. Chodzi o WIEDZĘ, jak zainteresować redakcje wątkiem, którym w danym czasie się zajmuje. Na przedstawienie go w taki sposób, aby dziennikarz dopytywał o kolejne szczegóły, by samodzielnie mógł zrealizować dany materiał. Specjaliści wiedzą też, jaki redaktor prowadzi konkretne działy tematyczne i do kogo najlepiej udać się ze swoją koncepcją.

 

Pochwała, ale też… konstruktywna krytyka

Agencja PR-owa jest od tego, żeby promować sukcesy i dobre praktyki klientów, ale jej zadaniem jest także wskazanie właściwej drogi prowadzenia strategii oraz konstruktywna krytyka. Jeśli specjaliści czują, że działania wykonywane przez firmę zmierzają w niewłaściwym kierunku, w mediach społecznościowych pojawiają się głosy niezadowolonych klientów, a jakość materiałów promocyjnych pozostawia wiele do życzenia… No cóż, w takich sytuacjach pomoc ekspertów jest wręcz wskazana. Wszystkim zależy przecież na zbudowaniu dobrego wizerunku klienta. A przecież dobry wizerunek klienta świadczy o kompetencjach i efektywności zespołu PR-owego.

 

Świeże spojrzenie z zewnątrz

Eksperci z agencji PR-owej fizycznie nie są obecni w strukturze firmy klienta, co pozwala im “na chłodno” oceniać wiele wydarzeń, zauważyć plusy, ale i minusy danej instytucji. Często zauważają kwestie, których nie widzą stali pracownicy, zbyt już “wsiąknięci” w organizację. Specjalistom z agencji zewnętrznej łatwiej też postawić się w sytuacji klientów czy partnerów biznesowych.

 

Koncentracja na rozwoju własnego biznesu

Współpraca z agencją PR pozwala na oddelegowanie części zadań związanych z budowaniem wizerunku firmy. Przedsiębiorca nie musi więc martwić się o zatrudnienie pracownika o odpowiednich kompetencjach, a później jego szkolenia, optymalne narzędzia do wykonywania obowiązków, urlopy i przejęcie zadań przez inną osobę. Agencja PR zapewnia pełną dyspozycyjność i reakcję na wszelkie sytuacje przez cały okres współpracy.

 

Mamy nadzieję, że udało nam się przekonać Was do tego, że wizerunek swojej firmy warto powierzyć w ręce wyspecjalizowanej agencji PR-owej. Jeśli macie jeszcze jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, a może chcecie dowiedzieć się, jakie pomysły mamy na promocję Waszej firmy – serdecznie zapraszamy do kontaktu!