Osoba powszechnie znana, kojarzona w mediach, otrzymująca liczne propozycje współpracy, przyciągająca jak magnes nowych klientów. Tak w skrócie można opisać korzyści wynikające z długofalowego i skutecznego prowadzenia Personal Brandingu.  Czy te efekty można określić szansą? Oczywiście, że tak. 

Zastanawiasz się o co chodzi z Personal Brandingiem? Odpowiedzi znajdziesz w naszym poprzednim tekście – Czym jest Personal Branding. Zachęcamy do przeczytania go w pierwszej kolejności. Tekst, który teraz czytasz jest  jego uzupełnieniem.

W tym artykule, chcemy zwrócić Twoją uwagę na szanse, jakie niesie ze sobą właściwe i skuteczne promowanie marki osobistej. W kilku punktach zebraliśmy korzyści, które wynikają z właściwego zaplanowania i wdrożenia Personal Brandingu.

Zyskujesz wartość

Nie, nie zrozum nas źle. To nie znaczy, że bez Personal Brandingu jesteś bezwartościowy. Twoje doświadczenie, wiedza i umiejętności mówią same za siebie, ale… tylko osobom, które Cię znają. Informacje o Twoich predyspozycjach i osiągnięciach nie docierają do wielu odbiorców. A to błąd. Wiesz dlaczego? Bo kojarzenie Twojego wizerunku z branżą  może zapewnić Ci nowe kontrakty, wystąpienia na konferencjach i ukazać Cię jako eksperta. Lubisz żyć w cieniu i dowodzić wszystkim z zaplecza? 

Porzuć tę skromność. Wiedza i lata doświadczeń, na które tyle lat pracowałaś/ pracowałeś powinny ujrzeć światło dzienne. A Ty zyskasz niepodważalną wartość dla współpracowników, branży, klientów. Twój przykład będzie motywował i naprowadzał innych na właściwe ścieżki.

Wzbudzasz zaufanie, łatwiej przekonujesz 

Silna marka osobista rozwiewa wszelkie wątpliwości. Kontrahenci Cię znają, kojarzą, wiedzą czym się zajmujesz a przez to… pokładają w Tobie zaufanie. Doskonale zdają sobie sprawę, że jeżeli byłeś lub byłaś w stanie zainteresować innych swoimi działaniami to o nich zadbasz równie dobrze a może nawet lepiej (?). Znasz to porzekadło – szewc bez butów chodzi etc. : ) 

Znam, nie negocjuję 

Ach negocjacje. Nieodłączny element prowadzenia biznesu. Lekka adrenalina, podniesienie ciśnienia.

Rozpoczęcie negocjacji pobudzi niejednego uczestnika spotkania. Ale czy możemy ograniczyć chęć negocjacji drugiej strony? Oczywiście! Jeżeli temat prowadzi osoba, której marka osobista jest rozpoznawalna i silna, negocjacje cenowe odchodzą na dalszy plan.  

Kontrahent jest w stanie wyliczyć, jak duży zysk  osiągnie z nawiązanej współpracy.

Jesteś podporą biznesu 

Nieważne, czy prowadzisz własny biznes, zarządzasz czyjąś firmą, czy jesteś na stanowisku realizacyjnym – Twój wizerunek ma znaczenie. Im o Tobie głośniej, im więcej osób wie co robisz (nie tylko te co siedzą z Tobą w pokoju ;)), tym firma, którą reprezentujesz więcej zyskuje, a Ty wraz z nią. Klienci chcą pracować tylko z Tobą. Twój wizerunek staje się wizerunkiem firmy. 

Jesteś ekspertem od technologii VR?  Występujesz na konferencjach? Środowisko kojarzy Cię, jako osobę doświadczoną, kreatywną i z dużą wiedzą? Tak samo będzie postrzegać Cię przedsiębiorstwo, którego jesteś członkiem. To pewne. 

To Twoja szansa! 

Dlaczego ciągle mówimy o szansie? Bo jeszcze nigdy nie było tak wielu możliwości, za tak niewiele. Bezpłatne aplikacje, social media, konferencje, eventy, szkolenia. Gama narzędzi do promocji siebie, dzielenia się swoją wiedzą nigdy nie była tak duża. Inwestując w Personal Branding możesz tylko zyskać.

Tylko pamiętaj! Okiełznaj swoją skromność!