Jak dobrze i efektywnie zarządzać PR w firmie? Z czego korzystać, kiedy dopiero zaczynamy przygodę z komunikacją swojej marki lub usługi?

W social mediach zbieramy już tak spersonalizowane dane, że dopasowanie grupy docelowej do efektywnej komunikacji jest niemalże podane nam na tacy.  Oprócz wszechobecnego Facebooka, są jeszcze inne narzędzia hi-tech, bardzo często wykorzystywane przez największe agencje PR w Polsce.

Można rozdzielić narzędzia ze względu na ich funkcje na trzy grupy. Pierwszą będą narzędzia prasowe, drugą programy do wysyłania mailingu oraz trzecią usługi komunikacji z mediami. Poniżej znajdziecie nasze najlepsze według nas propozycje.

  1. Narzędzia prasowe

Informacje prasową dobrze jest umieścić na kilku portalach informacyjnych dla redaktorów. Warto zmodyfikować treść notki wtedy, gdy umieszczamy ją w sieci, aby nie robić “duplicate content” (nie powielać treści). Polecam umieszczane notek prasowych na następujących portalach komunikacji zewnętrznej:

www.rzecznikprasowy.pl
www.pressoffice.pl
www.biuroprasowe.pl
www.otopr.pl

  1. Programy do wysyłania mailingu

Ze względu na ochronę danych osobowych, ważne jest, aby lista odbiorców naszego maila była ukryta. Zawsze. Jest to naprawdę bardzo ważne. Jednym z programów, który jest bardzo chętnie wykorzystywany przez agencje jest Freshmail. Posiada on bardzo intuicyjny panel administracyjny oraz spam testy, które są bardzo przydatne przy takiej ilości wysyłanych wiadomości. Dzięki temu wysłana wiadomośc nie trafi do spamu tylko do głównej skrzynki odbiorczej adresata. Ma również przyjemny dla oka zestaw szablonów, zaprojektowany specjalnie pod kątem sprzedażowym.

Równie popularnym narzędziem mailingowym jest MailChimp, który w wersji podstawowej jest bezpłatny. Można wypróbować zarządzanie listami oraz segmentami odbiorców oraz tworzyć estetyczne treści na podstawie szablonów.

freshmail.pl/wideo-przewodniki/

  1. Komunikacja z mediami

Biura prasowe online – są to wielozadaniowe narzędzia, które łączą się w jeden CRM. Pomagają one zarządzać bazami kontaktów oraz notatkami prasowymi pod kątem PR (a nie e-marketingu). Jednymi z najbardziej popularnych są: Prowly (Spotify, Gazeta.pl, Aliganza), Pressium (Lenovo, NTT) oraz Netpr (Netia, Interia, PKO Bank Polski).

Co wybrać?

Warto jest przetestować różne alternatywne narzędzia, które się pojawiają. W świecie PR takie rzeczy są w codziennym użytku, ale każdy kto chce spróbować na własną rękę prowadzić komunikację swojej firmy może z nich również skorzystać. W nieustannie zmieniającej się rzeczywistości takie usługi bardzo się przydają. Jeśli jednak macie dużo na głowie, doradzamy wybór agencji PR, dla której komunikacja poprzez nowoczesne technologie jest czymś naturalnym.