Dla ludzi, po ludzku: jak komunikować hi-tech? cz.1

Jak przedstawić wysokotechnologiczne rozwiązania w przystępnej formie? Jak wytłumaczyć innowacje? Komunikowanie nowych technologii to niełatwa sztuka, ale doświadczony PR-owiec jest w stanie zainteresować opinię publiczną nawet najbardziej skomplikowanymi rozwiązaniami.

Komunikacja nowych technologii i innowacji to wyzwanie. Aby ułatwić opanowanie trudnej sztuki tworzenia silnych marek, poniżej prezentujemy kilka przydatnych wskazówek, jak komunikować hi-tech.

Z IT na “nasze”

Nawet najlepsze technologie mogą zginąć w natłoku specjalistycznych informacji. Należy pamiętać, że odbiorca komunikatu może nie być biegły w technicznej nomenklaturze. Najważniejszym zadaniem PR-owca jest czytelne i spójne z wartościami marki zakomunikowanie innowacji. To właśnie za pomocą jasnych i kreatywnych komunikatów prasowych można wyjaśnić światu, czym jest dane rozwiązanie technologiczne i sprawić, że wejdzie ono do powszechnego użytku.

Komunikacja rozwinięta technologicznie

Idealna kampania pasuje do tożsamości marki. Niech ton komunikacji będzie zgodny z wartościami marki. Dobry produkt lub usługa mówią same za siebie, ale odpowiednio dobrany język komunikacji pomoże pozycjonować markę jako unikatową i futurystyczną. Jeśli produkt wyznacza trendy w branży technologicznej, jego komunikacja musi robić to samo w branży PR.

Interaktywny vintage

Kluczem do sukcesu jest planowanie działań na kilku frontach, zaangażowanie odbiorców w sposób wielopoziomowy. Warto docenić standardowe kanały komunikacji, dostosowując je do obowiązujących trendów. Print lub kampania outdoorowa mają moc i mogą być idealnym uzupełnieniem relacji interaktywnej marki z klientami. Skoro eksponaty muzealne mają już swoje QR kody, to Spotify może promować swoje playlisty muralem.

Hi-tech = high quality

Jakość przede wszystkim. Dywersyfikacja kanałów komunikacji nie może odbywać się kosztem jakości treści. Niezwykle ważne jest dobranie zespołu profesjonalistów, którzy zajmą się Public Relations i mają również doświadczenie w komunikacji nowych technologii. Dogłębna analiza rynku oraz wprowadzenie wysoko rozwiniętego technologicznie produktu to zadanie dla ekspertów PR w hi-tech.

Nowe trendy w nowych technologiach

Monitorowanie rynku to podstawa. Mogłoby się to wydawać oczywiste, ale należy pamiętać, że to ostateczni odbiorcy dyktują trendy. Stały rozwój nowych mediów otwiera nowe ścieżki bezpośredniej i interaktywnej komunikacji z klientami. Śledzenie relacji branży z klientami nie tylko inspiruje, pomaga także spojrzeć na projekt z innej perspektywy. Odpowiednio dobrana strategia komunikacji powinna być zgodna z tożsamością marki, ale i podatna na zmieniające się trendy.