W pół roku uzyskaliśmy blisko 200 tekstów na temat outsourcingu specjalistów IT oraz edukacji w programowaniu o wartości ponad 500 000 złotych. Łączny zasięg naszych publikacji wyniósł 4 mln.  

Jak to zrobiliśmy? Niektórzy powiedzą, że powodzenie w komunikacji danej firmy zależy od tematu. Jeżeli content jest interesujący, jednocześnie chwytliwy i na czasie, to  publikacje będą rozchodziły się po redakcjach jak świeże bułeczki. Oczywiście jest w tym odrobina prawdy, ponieważ każdy dziennikarz pragnie nowości.

Co jeśli temat nowością nie jest i jest już odmieniony przez wszystkie możliwe przypadki?

Jak sprawić by w temacie, który zamierzasz komunikować, został dostrzeżony wartościowy potencjał?

Naszym celem było zwrócenie uwagi na temat edukacji z zakresu programowania i rozwiązania outsourcingu specjalistów z branży IT. Temat ciekawy, ale nie budzi tak wielu kontrowersji i zainteresowania jak np. Bitcoin czy celowe spowalnianie IPhone’ów niższej generacji przez firmę Apple. Niemniej jednak udało nam się w taki sposób rozegrać komunikację medialną firmy Connectis, tak że o ich działalności, w zeszłym półroczu mówiła cała Polska!

Poniżej podajemy pięć wskazówek jak z PR’owym smaczkiem ugryźć temat IT:

  1. Podejdź do swojego tematu holistycznie.

To pozwoli Ci w subiektywny sposób spojrzeć na niego raz jeszcze. Może zauważysz w nim coś, czego wcześniej nie widziałeś? Zagadnienie, które mogłoby przykuć ponownie uwagę mediów? Podejdź do tematu jak do napisania artykułu o innowacji, która ma potencjał zrewolucjonizować rynek. Dzięki dobrze dopracowanemu tematowi dziennikarz zbuduje swoją renomę i ustawi się w pozycji eksperta.

Temat: Branża IT, szkolenia dla przyszłych programistów

Cel: Chcesz by artykuły dotyczące działalności Twojej firmy, trafiły na portale o dużym zasięgu np. Money czy Puls Biznesu.

Działania:

  • Przeczytaj jak najwięcej artykułów charakteryzujących konkretny portal, tak aby nie powtórzyć już poruszanych zagadnień i rozpoznać sposób w jaki dana redakcja komunikuje newsy!
  • Znajdź dziennikarza, który interesuje się daną tematyką i wyślij mu kilka konkretnych, nowych propozycji z kreatywnym, świeżym spojrzeniem na dane zagadnienie.
  1. Rozmawiaj z dziennikami w taki sposób, aby ich zainteresować a nie przestraszyć!

Tematy, którymi się zajmujesz nie należą do lekkich i łatwych do zrozumienia? Postaraj się opowiadać o nich w jak najbardziej prosty i przejrzysty sposób. Wiele osób może wystraszyć się zagadnień, które nie są związane stricte z ich branżą. Zastanów się jak chciałbyś, aby Tobie zostały one przedstawione? Najłatwiej zilustrować to na łatwych, życiowych przykładach.

Przykład jak zaciekawić redaktora w niestandarowy sposób:

  • Zawód programisty jest najbardziej pożądanym zawodem na świecie. Jak wpływa to na współczesny rynek pracy?
  • Czy fakt, że coraz więcej osób przebranżawia się w stronę IT, wpłynie na studia informatyczne?
  • Czy kursy IT zastąpią niedługo pięcioletnie studia?

Gdy już dziennikarz zainteresuje się tematem:

Możemy zaproponować eksperta z Twojej firmy, który chętnie odpowie więcej na ten temat.

  1. Przygotuj w mailu kluczowe zagadnienia!

Warto skrupulatnie podejść do tematu najważniejszych kwestii związanych z Twoim zagadnieniem. Jeżeli redaktor zdecyduje się na podjęcie współpracy z Tobą, a w efekcie czego przygotuje artykuł na swój portal – ważne, żeby nic nie uszło jego uwadze. Czasem najprostsze pomysły są najlepsze. Dla nas mogą one być oczywiste, ale wierzcie mi, że dziennikarze uwielbiają podstawowe, interesujące zagadnienia od których mogą rozpocząć rozmowę z naszym gościem. Bądź też, które w ciekawy sposób przyciągną czytelnika i zachęcą go do dalszej lektury.

 

  1. Dzień przed wywiadem, zadzwoń do dziennikarza.

To bardzo pomaga. Taka niezobowiązująca, rozluźniająca rozmowa z odrobiną poczucia humoru pozwoli na upewnienie się czy wszystko co przygotowaliście jest wystarczające i w pełni gotowe. Może potrzebuje jeszcze kilku ciekawych zagadnień? Branża IT to skarbnica i kopalnia ciekawych tematów! Jak choćby to, że do 2020 r. w  UE i USA będzie brakowało miliona programistów. Rozwiązaniem będą darmowe szkolenia. Interesujące? To mało powiedziane.

  1. Dzień po wywiadzie/publikacji podziękuj za poświęcony czas.

Dzięki temu nie zamykamy sobie furtki na dalszą współpracę. Jeżeli redaktor poczuje, że rzetelnie i profesjonalnie, a także (co ważniejsze!) życzliwie podchodzisz do współpracy z nim, chętnie powtórzy to w przyszłości.

Come Creations Group zamknęło ten rok z ekwiwalentem reklamowym dla firmy Connectis na ponad PÓŁ MILIONA ZŁOTYCH. Mieliśmy na to pół roku, co wystarczyło nam w zupełności, aby wykazać się skutecznością i pokazać Polakom, jak interesującym zagadnieniem jest edukacja przyszłych programistów, a także jak dynamicznie zmienia się i stale kształtuje rynek IT.

Doświadczenie uczy nas jednego. Nie ma tematów ciężkich, niezrozumiałych czy mało ciekawych, wszystko zależy od kreatywnego, niestandardowego i wychodzącego poza strefy naszego komfortu, podejścia!

Ciekawi Cię nasza praca? Chcesz sprawdzić nas w praktyce?

Napisz: kontakt @ comecreationsgroup.pl

 

0