W pół roku uzyskaliśmy blisko 200 tekstów na temat outsourcingu specjalistów IT oraz edukacji w programowaniu o wartości ponad 500 000 złotych. Łączny zasięg naszych publikacji wyniósł 4 mln.  

Jak to zrobiliśmy? Niektórzy powiedzą, że powodzenie w komunikacji danej firmy zależy od tematu. Jeżeli content jest interesujący, chwytliwy i na czasie, to publikacje będą rozchodziły się po redakcjach jak świeże bułeczki. Oczywiście jest w tym odrobina prawdy, ponieważ każdy dziennikarz pragnie nowości.

A co, jeśli temat nowością nie jest i został już odmieniony przez wszystkie możliwe przypadki?

Jak sprawić, by w temacie, który zamierzasz komunikować, dostrzeżony został wartościowy potencjał?

Naszym celem było zwrócenie uwagi na temat edukacji z zakresu programowania oraz na rozwiązanie, jakim jest outsourcing specjalistów z branży IT. Tematy ciekawe, ale nie budzą tak wielu kontrowersji i zainteresowania jak np. Bitcoin, czy celowe spowalnianie IPhone’ów niższej generacji. Udało nam się jednak rozegrać komunikację medialną firmy Connectis w taki sposób, że o ich działalności w zeszłym półroczu mówiła cała Polska!

Poniżej podajemy pięć wskazówek, jak z PR’owym smaczkiem ugryźć temat IT:

  1. Podejdź do tematu holistycznie

Holistyczne podejście pozwoli Ci w subiektywny sposób spojrzeć na swój temat jeszcze raz. Może zauważysz w nim coś, czego wcześniej nie widziałeś? Może dostrzeżesz zagadnienie, które mogłoby przykuć uwagę mediów? Podejdź do tematu tak samo jak do napisania artykułu o innowacji, która ma potencjał zrewolucjonizować rynek. Dzięki dobrze dopracowanemu tematowi dziennikarz zbuduje swoją renomę i ustawi się w pozycji eksperta.

Temat: Branża IT, szkolenia dla przyszłych programistów

Cel: Chcesz, aby artykuły dotyczące działalności Twojej firmy trafiły na portale o dużym zasięgu (np. Money czy Puls Biznesu)?

Działania:

  • Przeczytaj jak najwięcej artykułów charakteryzujących konkretny portal, żeby nie powtórzyć już poruszanych zagadnień i rozpoznać sposób, w jaki dana redakcja komunikuje newsy.
  • Znajdź dziennikarza, który interesuje się daną tematyką i wyślij mu kilka konkretnych, nowych propozycji z kreatywnym, świeżym spojrzeniem na dane zagadnienie.
  1. Rozmawiaj z dziennikami w taki sposób, aby ich zainteresować, a nie przestraszyć

Tematy, którymi się zajmujesz nie należą do lekkich i łatwych do zrozumienia? Postaraj się opowiadać o nich w jak najbardziej prosty i przejrzysty sposób. Wiele osób może wystraszyć się zagadnień, które nie są związane stricte z ich branżą. Zastanów się, jak chciałbyś, aby Tobie zostały one przedstawione? Najłatwiej zilustrować to na łatwych, życiowych przykładach.

Przykład, jak zaciekawić redaktora w niestandarowy sposób:

  • Zawód programisty jest najbardziej pożądanym zawodem na świecie. Jak wpływa to na współczesny rynek pracy?
  • Czy fakt, że coraz więcej osób przebranżawia się w stronę IT, wpłynie na studia informatyczne?
  • Czy kursy IT zastąpią niedługo pięcioletnie studia?

Gdy już dziennikarz zainteresuje się tematem:

Możemy zaproponować eksperta z Twojej firmy, który chętnie opowie więcej na wybrany temat.

  1. Przygotuj w mailu kluczowe zagadnienia

Warto skrupulatnie podejść do tematu najważniejszych kwestii związanych z Twoim zagadnieniem. Jeżeli redaktor zdecyduje się na podjęcie współpracy z Tobą w celu przygotowania artykułu na swój portal, to ważne jest, żeby nic nie uszło jego uwadze. Czasem najprostsze pomysły są najlepsze. Dla Ciebie mogą być one oczywiste, ale uwierz mi, że dziennikarze uwielbiają podstawowe, interesujące zagadnienia, od których mogą rozpocząć rozmowę z naszym gościem. Dobrym pomysłem są też informacje, które przyciągną czytelnika i zachęcą go do dalszej lektury.

 

  1. Dzień przed wywiadem zadzwoń do dziennikarza

Taka niezobowiązująca i rozluźniająca rozmowa z odrobiną poczucia humoru pozwoli na upewnienie się, czy wszystko, co przygotowałeś jest wystarczające i w pełni gotowe. Może dziennikarz potrzebuje jeszcze kilku ciekawych zagadnień? Branża IT to skarbnica i kopalnia ciekawych tematów! Jak choćby to, że do 2020 r. w  UE i USA będzie brakowało miliona programistów. Rozwiązaniem będą darmowe szkolenia. Interesujące? To mało powiedziane.

  1. Dzień po wywiadzie/publikacji podziękuj za poświęcony czas

Dzięki temu nie zamykamy sobie furtki na dalszą współpracę. Jeżeli redaktor poczuje, że rzetelnie i profesjonalnie, a także (co ważniejsze!) życzliwie podchodzisz do współpracy z nim, chętnie powtórzy to w przyszłości.

Come Creations Group zamknęło ten rok z ekwiwalentem reklamowym dla firmy Connectis na ponad PÓŁ MILIONA ZŁOTYCH. Mieliśmy na to pół roku, co wystarczyło nam w zupełności, aby wykazać się skutecznością i pokazać Polakom, jak interesującym zagadnieniem jest edukacja przyszłych programistów, a także jak dynamicznie zmienia się i stale kształtuje rynek IT.

Doświadczenie uczy nas jednego: nie ma tematów ciężkich, niezrozumiałych czy mało ciekawych. Wszystko zależy od kreatywnego, niestandardowego i wychodzącego spoza strefy naszego komfortu podejścia!

Ciekawi Cię nasza praca? Chcesz sprawdzić nas w praktyce?

Napisz: kontakt @ comecreationsgroup.pl