Z góry zakładam (popraw mnie, jeżeli tak nie jest), że nie jesteś już wcale takim laikiem w prowadzeniu fanpage’a, jak na początku swojej przygody. Z całą pewnością znasz podstawowe procesy, które pozwoliły Ci małymi kroczkami usprawnić dotychczasowe metody kreowania swojego wizerunku w Internecie. Jestem pewna, że zwiększyła się także Twoja świadomość odnośnie zachowań, których należy unikać jak ognia, by nie zrazić do siebie potencjalnych klientów.

Przy prowadzeniu fanpage’a zawsze warto przykładać dużą uwagę do:

  • Systematyczności
  • spójności
  • wiarygodności
  • oraz konsekwencji!

Opowiedziałam o tym nieco więcej w pierwszym artykule z tej serii. Zachęcam Cię do lektury, jeżeli odwiedziłeś nas dziś po raz pierwszy lub zwyczajnie przeoczyłeś poprzednią część 🙂

http://www.comecreationsgroup.pl/blog/2017/09/06/grzechy-glowne-twojego-fanpagea-czesc-1/

Popełnianie faux pas przy prowadzeniu fanpage’a to temat obszerny i jak najbardziej na czasie! Coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, jak istotne jest profesjonalne koordynowanie mediów społecznościowych i jaką wartość może przynieść nam konsekwentne prowadzenie takich profili. Facebook daje szeroki wachlarz możliwości, aby móc skutecznie reklamować swoje produkty, usługi czy ofertę. Jedyne czego nam do tego potrzeba to wiedza, doświadczenie i odrobina wyobraźni. Pozwól, że ułatwię Ci to zadanie i pokaże czego unikać, by Twoja praca finalnie przynosiła wymierne efekty.

Grzech szósty: Cenzura i selekcjonowanie treści? Definitywnie NIE!

Zacznijmy od rozróżnienia dwóch, podobnych i często mylonych ze sobą, pojęć. Konstruktywna krytyka i hejt. Bo to właśnie wtedy, gdy jeden z tych dwóch podmiotów pojawia się na naszej stronie, podejmujemy desperacką decyzję o filtrowaniu treści zamieszanych przez obserwatorów na naszym fanpage’u.

  • W konstruktywnej krytyce kluczowa jest intencja i ładunek merytoryczny. Wartościowy obserwator naszych działań, dostrzega błędy i chce abyś zmienił coś w swoim działaniu. Zazwyczaj robi to w dobrej wierze, nie kieruje się zazdrością i zawiścią.
  • Hejt nie ma na celu zmienić Twojej opinii – chce wywołać u Ciebie lub u Twoich obserwatorów negatywne emocje lub kompletnie bezsensowną, nic nie wnoszącą wymianę zdań.

Dlaczego często te dwa pojęcia są ze sobą mylone? Wydaje mi się, że głównym powodem jest fakt, iż nikt nie lubi słuchać negatywnych opinii na swój temat. Obiektywne spojrzenie na swój biznes wymaga ogromnego dystansu do samego siebie (czego często nam brakuje). Na negatywne komentarze zawsze doradzam konstruktywną, profesjonalną odpowiedź. Jeżeli nie jesteś w stanie odróżnić hejtu od krytyki, postaraj się trzymać emocje na wodzy, odpisywać merytorycznie i na temat.  Nie ma tu miejsca na chaos i przepychanki słowne przy innych obserwatorach. Nigdy nie usuwaj komentarzy. Pamiętaj, że każdy ma prawo do wyrażenia własnego zdania, a kasowanie treści jest przez Internautów stawiane na równi z przyznaniem się do błędów i oskarżeń, które są nam zarzucane.

Grzech siódmy: Udostępnij, odznacz oraz polub nas i sponsorów na Facebooku #ŹleZorganizowanyKonkurs

Jest pewna rada, która pokaże Ci jak zorganizować dobry konkurs na fanpage’u! Uwaga, ostrzegam, jest trywialnie prosta! Zorganizuj konkurs legalnie i z poszanowaniem dla regulaminu Facebooka.

Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych cieszy się coraz większą popularnością. Jest to bowiem znakomite narzędzie do promowania oferty i usług wśród potencjalnych klientów. Daje to także ogromną szansę na dotarcie do większej liczby ludzi, przy dosyć niewielkim nakładzie finansowym względem reklam tradycyjnych. Na dodatek zainteresowanie konkursami nie słabnie, ludzie chętnie biorą udział w tego typu aktywnościach, gdyż zwyczajnie – uwielbiają perspektywę wygrania łatwej nagrody.

Niestety każdego dnia, Facebook zalewany jest falą konkursów niezgodnych z regulaminem. Jeżeli nie chcesz narazić się na sankcję karną lub na skasowanie Twojego fanpage’a czy postu konkursowego, stosuj się do zasad panujących w mediach społecznościowych. Polskie prawo jasno odnosi się do gier o charakterze losowym w ustawie o grach hazardowych, a ogólnodostępny regulamin Facebooka mówi o zakazie korzystania z osi czasu użytkowników. Następnym razem, gdy postanowisz wyłonić zwycięzców na drodze losowania, dowiedz się więcej o obowiązku zgłoszenia swojego konkursu do Izby Celnej (!!). Raz na zawsze pożegnaj się także z zakazanymi tekstami pt. „Udostępnij na swoim profilu” „Udostępnij u znajomego, który powinien pójść z Tobą…”.

Grzech ósmy: Kupowanie rzeszy bezużytecznych fanów!

Handel followersami trwa w najlepsze! Na znanych portalach aukcyjnych, można znaleźć setki ogłoszeń dotyczących sprzedaży obserwatorów, like’ów i odsłon np. na YouTube. Nie zaprzeczam – to niesamowicie kuszące. Jednym kliknięciem myszki, bez większych starań można dorobić się kilkuset lub kilku tysięcy nowych obserwatorów. To rozwiązanie proste, ale jego efekty są złudne, szczególnie gdy postrzegamy nasz biznes perspektywicznie. Jeżeli kupujesz fanów i zaczynasz promować wśród nich posty, finalnie i tak wyrzucasz pieniądze w błoto. Twoja reklama trafi do niewłaściwych ludzi, a dane statystyczne Twojego fanpage’a będą nieprzydatne. Zastanów się, czy taki właśnie jest Twój cel?

Często spotykanym zjawiskiem jest również niespodziewane zniknięcie fake – fanów. Zdarza się, że konta są utrzymywane przez określony czas, a następnie trzeba uiścić ponownie opłatę, by przedłużyć ich obecność na naszym fanpage’u. Takie sytuacje generują kolejne problemy, a przecież to właśnie ich najbardziej chcemy unikać.

Ciekawy, wartościowy content – Twoja recepta na sukces

Zastanów się, czy nie lepiej skupić się nad poprawą contentu, przygotowaniu szczegółowego, ciekawego harmonogramu oraz zainwestowaniu środków finansowych w odpowiednią formę reklamy pasującej do charakteru Twojego biznesu. Jestem przekonana, że po takich działaniach fani przyjdą do Ciebie sami. Niezależnie od branży jaką zajmuje się Twoja firma, zawsze znajdą się ludzie, którzy docenią Twoją determinację, kreatywność a także wartościowe treści, które im dostarczasz. Właściwe przedstawienie Twojego produktu sprawi, że wypadniesz bardzo dobrze w oczach klientów i przede wszystkim postawi Cię to w świetle mocnego gracza na tle Twojej konkurencji.