A Lovely to hardware nietypowy… nie zawsze mamy przyjemność komunikować gadżety erotyczne, a wręcz był to nasz pierwszy raz zakończony sukcesem!

Ale od początku…

Wyobraźcie sobie nasze miny, kiedy we wrześniu tego roku otrzymaliśmy nietypowe zadanie! „Wypromujcie w mediach gadżet erotyczny – polsko-amerykański startup Lovely, który zbiera   środki na dalszy rozwój” –  dosłownie odebrało mi mowę! Wypromowanie takiego rozwiązania w mediach ogólnopolskich, to przecież nie lada wyzwanie. Najpierw był zachwyt, a potem pojawiły się pytania.

Przede wszystkim – Jak się do tego zabrać? Jak przygotować komunikację? No i jak zareaguje zespół… 😉 Nie każdy ma swobodę w opowiadaniu o orgazmach, łechtaczkach czy stymulacjach. Dodatkowo, pierścień na penisa zbiera naszą aktywność w specjalnie przygotowanej aplikacji mobilnej, podpowiada pozycje oraz m.in. zlicza spalone kalorie.

Na szczęście zespół powiedział – tak! Robimy to! I mogliśmy przystąpić do kolejnego etapu pracy, czyli nad zastanowieniem się, jak rozpocząć jego komunikację, oraz jak przekonać media do tego by chciały pisać o tak innowacyjnym, a jednocześnie intymnym rozwiązaniu.

Zaletą w komunikacji hardware’u jest możliwość przetestowania namacalnego urządzenia, w softwarze musimy zadowolić się jedynie efektami jego działalności. Postanowiliśmy to wykorzystać i pokazać dziennikarzom czym naprawdę jest Lovely. Zdecydowaliśmy, że wyślemy do wybranych redakcji po jednym urządzeniu wraz ze słodka niespodzianką i krótką notką wprowadzającą.

I jak się później okazało, był to strzał w dziesiątkę. Na 9 redakcji, które otrzymały upominek, aż 7 napisało o naszej kampanii i samym urządzeniu, jakim jest Lovely. Późniejsza dystrybucja materiałów prasowych również zaowocowała licznymi publikacjami, dzięki czemu mieliśmy swój mały wkład w tym ogromnym sukcesie. Lovely pobiło rekord polskiego crowdfundingu udziałowego i pozyskało 1 640 000 zł na dalszy rozwój na rynkach międzynarodowych (gratulacje dla wszystkich zaangażowanych!). Dodam, że korzystało z usług platformy CrowdWay we współpracy z domem maklerskim Prosper Capital.

 

 

 

 

Bardzo nas cieszy nie tylko odzew mediów w związku z uruchomieniem kampanii, ale także wsparcie w zakresie poinformowania o jej wynikach. Finalnie o powodzeniu projektu, napisało więcej mediów niż o jego starcie.

Nasze sugestie dla tych z Was, którzy rozwijają swoje hardware’owe produkty i myślą o ich komunikacji:

– Jeżeli jest taka możliwość – pozwól innym „dotknąć” technologii. Zdziwisz się jak bardzo przemawia to do dziennikarzy, którzy będą mogli namacalnie zobaczyć to, nad czym ciężko pracowałeś.

bądź kreatywny – spróbuj przedstawić swój projekt w jakimś kontekście, wtedy łatwiej przyjdzie innym zrozumienie tego czym się zajmujesz. Może jesteś w stanie połączyć swojego robota z wydarzeniem historycznym, albo dronem dostarczyć kartki walentynkowe? Im bardziej kreatywnie podejdziesz do takiej akcji, tym większy rozgłos będziesz mógł jej zapewnić.

pokaż liczby – jeżeli masz dostęp do danych związanych z problemem, który rozwiązujesz, koniecznie się nimi pochwal. Bardzo dobrym pomysłem jest ukazanie biznesu w liczbach. Nic tak nie przekonuje do podjęcia tematu jak słupki rosnących wartości.

bądź odważny – przykład Lovely pokazuje, że zaskakujące produktu nie zniechęcają, a wręcz podbudzają ciekawość kierunków rozwoju technologii.

Nie bójcie się wyzwań, bądźcie odważni, kreatywni bo jak widać nawet w Polsce można wypromować gadżet erotyczny. 

Lovely.. It was a pleasure! 

 

0