Lovely to polski startup z Krakowa produkujący inteligentną zabawkę erotyczną, która generuje sugestie i porady poprawiające jakość życia erotycznego par. Firma pozyskała fundusze na rozwój z amerykańskiej kampanii crowdfundingowej. Udało się stworzyć produkt wysokiej klasy, jednak jest on kosztowny i nieznany polskim użytkownikom.

Komunikować lekko o sprawach krępujących

Naszym celem było promocja w polskich mediach akcji crowdfoundingowej Lovely w niestosowanej do tej pory metodzie – emisji akcji przez Dom Maklerski Capital Partners S.A. Planem Lovely było pozyskanie 1,6 mln PLN. Zebrane środki mają zostać przeznaczone na stworzenie tańszego produktu oraz rozwój firmy.

Staliśmy przed wyzwaniem promocji produktu związanego z seksem – tematem nie dla każdego łatwym. Klientowi zależało na zbudowaniu wizerunku marki premium. Ze smakiem i bez nachalnej promocji przez blogerów lub influencerów kojarzonych z brakiem gustu.

Wybraliśmy listę mediów, które mogłyby stworzyć publikacje o ciekawym startupie, w ujęciu biznesowym, oraz zajmujące się nowinkami technologicznymi. Do 10 wyselekcjonowanych dziennikarzy wysłaliśmy pakiety promocyjne zawierające nakładkę wibracyjną Lovely, specjalnie przygotowane i ozdobione ciastko, oraz krótki, odręcznie napisany list. Notatki prasowe zostały dostarczone drogą mailową. Cały pakiet miał być „słodką, spersonalizowaną przesyłką”, aby nadać tematowi lekkości. Ciastko i ręcznie stworzony list miały podkreślać indywidualne podejście do każdej przesyłki.

Efekty

W wyniku naszych działań uzyskaliśmy publikacje w planowanych mediach biznesowych, a także zainteresowanie mediów technologicznych. Emisja publiczna prowadzone przez Dom Maklerski nadal trwa, ale klient odnotował zwiększenie zainteresowania produktem, oraz zakupem akcji. Podpisano również umowę  dystrybucyjną na rynek polski, oraz zdecydowano o obniżeniu ceny produktu.