Ostatnia aktualizacja Facebooka daje możliwość użytkownikom ustawienia filtrów dla wspomnień, które mogą być wyświetlane i wyłączenia tych, o których nie chcemy by Facebook nam przypominał.

Zerwanie z chłopakiem czy dziewczyną, śmierć bliskiej osoby to tylko niektóre, z powodów dla których nie chcemy by powróciły nasze negatywne wspomnienia. Portal zawsze stara się wyeliminować negatywne doświadczenia z nimi związane – chociażby np. blokowanie reklam, które mogą sugerować ból.

Na pomoc użytkownikom pojawiła się opcja filtrowania nie tylko rzeczy związanych
z określonymi osobami, ale także według określonego przedziału czasu.

Facebook usuwa możliwość promowania niektórych, rzadko używanych typów postów.

Przyzwyczailiśmy się do tego, że Facebook stale dodaje nowe opcje. Co ciekawe teraz pojawiły się informacje, że niektóre z typów postów nie będą mogły być promowane – ostatecznie od połowy miesiąca.

Facebook udostępnia użytkownikom wiele typów postów. Niektóre z nich są bardzo rzadko używane oraz często nie powiązane z żadnym z celów reklamy w systemie reklamowym.

W związku z powyższym nawet gdy były promowane ich efektywność była niska
i dawały słabe wyniki dla reklamodawców. Z tego powodu postanowiono, że zniknie możliwość ich promowania. Ma to przyczynić się do osiągania całościowo lepszych wyników kampanii reklamowych. Można to określić jako małe sprzątanie :).

Kojarzycie w ogóle te typy postów, które zostaną usunięte z możliwości promowania?

  • Promowanie udostępnienia produktów ze sklepów
  • Promowanie zameldowania na mapie, sklepie, restauracji czy miasta
  • Promowanie udostępnienia notatki
  • Promowanie udostępnienia ankiety
  • Promowanie udostępnienia rekomendacji miejsca
  • Promowanie zmiany zdjęcia profilowego
  • Promowanie udziału w wydarzeniu
  • Promowanie postu opublikowanego przez aplikację na naszej osi czasu
  • Promowanie statusu typu “ osoba X ogląda …”

Jeśli prowadzisz kampanię reklamową z użyciem tych typów postów. Masz czas do 29 września na ich zmianę, kiedy nastąpi całkowite wstrzymanie ich promowania.

Facebook kupił firmę, której oprogramowanie umożliwia dodanie lub usunięcie obiektów z video.

Specjaliści z firmy Fayteq opracowali technologię dodawania i usuwania obiektów
z treści video. Firma znana dotychczas głównie z tworzenia różnych pluginów dla Adobe After Effects. Do swojego portfolio dodała także umieszczanie lub zmianę elementów w obrazie video za pomocą technologii “tracking data”.

 

Oprogramowanie swoje możliwości będzie mogło pokazać przy modyfikowaniu obrazu np. W trakcie transmisji live video i nie chodzi tu o zwykłe, popularne obecnie naklejki. Możliwość oprogramowania będzie można wykorzystać także w przypadku alternatywnej rzeczywistości. Nie możemy się doczekać zastosowania tej technologii przy video, które to ma się stać głównym środkiem przekazu i formatem konsumpcji treści w nowych mediach.

 

0