Wiosna, budzenie się przyrody do życia na nowo po zimowym śnie, to wspaniała okazja dla wszystkich nas, by skupić się na sobie i bardziej zadbać o siebie. To wtedy największy boom przeżywają fitness kluby, centra odnowy biologicznej czy salony kosmetyczne. Szczególnie pod tym względem podatne są kobiety. Dlaczego? Dziś postanowiłyśmy zmierzyć się z tematem jak na wiosnę wykorzystać kobiecą potrzebę piękna i wyjaśnić kilka stereotypów związanych z kobiecymi zainteresowaniami.

Jak pokazuje raport GFK pt. „Polak ubrany 2014” na odzież, bieliznę czy obuwie wydajemy rozcznie ponad 2200 zł. Ponad połowe tej kwoty (1300 zł) stanowi odzież, 700 zł buty a 500 zł artykuły sportowe. Dla porównania firmy z sektora modowego w 2014 roku na reklamę wydały ponad 104 miliony złotych, co stanowi wzrost o 1/3 wydatków z roku wcześniejszego. Co leży u podstaw tak dużego i stale rozwiającego się rynku? Kobieca potrzeba piękna!

Spójrzmy prawdzie w oczy – kobiety lubią ładne rzeczy! Uwielbiają zakupy, nowe kolekcje, a przede wszystkim zmianę jakie one im dają. Kobiety pragną być coraz ładniejsze, zgrabniejsze, modniejsze. Wszystko to wynika z ich potrzeb aby stale wyglądać lepiej. Wiele uzależniają od swojego wyglądu i to jest przyczyną wydawanych milionów na reklamę przez przemysł modowy, kosmetyczny – tak pielęgnacyjny jak i z branży kolorowej, podkreślający urodę, by zachęcić kobiety do ich produktów czy usług. A one przekonane o pozytywnych skutkach, chętnie inwestują kolejne złotówki.

Nowa, lepsza ja

Przeglądając prasę łatwo zauważyć ciągłe, kobiece poszukiwania informacji o możliwościach bycia lepszą i atrakcyjniejszą. Ile jest magazynów adresowanych do kobiet, a ile do mężczyzn? W męskim świecie widzimy porównania parametów, wskaźników, w kobiecym metamorfozy kobiet, które zmieniają się stosując dane diety, produkty.

Przechodząc się wokół uczelni łatwo zauważyć czy więcej jest na niej studentów czy studentek. Jeśli kobiety są wyjątkowo dobrze ubrane to znaczy, że dominują one na zajęciach. Powód? Kobiety ubierając się mają także w głowie chęć pokazania innym kobietom swojej atrakcyjności. Mężczyźni patrzą na kobiety, kobiety patrzą na siebie wzajemnie.

Wszelkiego rodzaju „nowości”, „nowe receptury”, „odkrycia farmaceutyczne” odnoszą się do kobiecego dążenia do ideału i stałego poszukiwania lepszych rozwiązań. Dodatkowo płeć piękna czerpie z tego przyjemność. Odnajduje się w licznych sklepach, promocjach i akcjach, które pozwalają na wymianę opinii o wprowadzonych produktach, o tym czy są one nie tylko efektowne, ale także efektywne.

To też jedna z przyczyn sukcesu programu „Perfekcyjna Pani domu”. Kobiety poszukują prostych metod na ulepszenie swojego otoczenia. Chcą by było ono nie tylko czyste, ale także przytulne i bezpieczne. Zwracają uwagę na szczegóły i dbają o to, by detale nadawały klimat wnętrzom.

Jak na wiosnę wykorzystać kobiecą potrzebę piękna i wiedzę wymienioną powyżej?

  1. Przede wszystkim pamiętaj, żeby budować pozytywne emocje wokół swojej marki. Dawaj poczucie (choć sama obietnica to jednak nie wszystko) ciągłego dążenia do ideału, pokazuj zmianę jaką wprowadzasz w swoich produktach i to, jak ona może wpływać na kobiety.
  2. Umożliwiaj wymianę opinii o tym jak wprowadzony kosmetyk, kolekcja, dodatki są odbierane przez kobiety. One uwielbiają dzielić się swoimi opiniami. Miej jednak w pamięci, że nie zawsze wszystko musi im się podobać i bądź otwarty także na krytyczne słowa.
  3. Pokazuj makijaże, proste triki pozwalające na maskowanie niedoskonałości i wydobycie tego co kobieta chce pokazać. To samo dotyczy sprawdzonych metod w kuchni, zajmowaniu się domem czy wykonywanych w pracy obowiązków.
  4. Kobiety kupują także z myślą o innych. Jeśli zakup produktu spowoduje korzyści w środowisku np. sadzenie drzew lub część dochodu zostanie przeznaczona na konkretną fundację, wtedy zyskujemy ich sympatię i większe zaangażowanie.