Święta to niezwykle atrakcyjny czas dla reklamodawców. Kampanie świąteczne to także wyjątkowa okazja do promowania produktów, które nie tylko kojarzą się ze świętami, ale mogą nam pomóc się do nich przygotować. W końcu przecież należy posprzątać w domu i przyszykować rodzinną ucztę.

Mówi się, że w Polsce zwiastunem świąt Bożego Narodzenia jest reklama Coca Coli. Co w takim razie zapowiada Wielkanoc? Jaką wizję świąt kreują reklamy? Co powoduje, że czujemy ich atmosferę? Spójrzmy na wybrane kampanie świąteczne.

Inny wymiar świętowania

Święta Wielkiejnocy, choć ważniejsze według religii, są jednak specyficzne przez swój ruchomy termin oraz znaczenie. Przeciwnie do Bożego Narodzenia z tej okazji nie obdarowujemy się prezentami, a głównym akcentem świąt jest to, co podczas nich spożywamy.
Taka specyfika mocno ogranicza różnorodność przekazów reklamowych, sprowadzając je głównie do środków czystości i co najważniejsze artykułów spożywczych. W tej kategorii od wielu lat zwycięża Winiary. To chyba bez produktów tej marki nie wyobrażamy sobie najbliższych świąt.

Król wszystkich stołów

Produkty Winiary w te święta z pewnością zagoszczą na stołach większości Polaków. A to wszystko między innymi dzięki dobrze przygotowanej kampanii świątecznej, która promuje produkty specjalnie na tę okazję kładąc przy tym mocny nacisk na tradycje i wyjątkowość smaku potraw, które dzięki nim przygotujemy.

Ta mocno skoncentrowana wokół świąt kampania, powoduje, że marka jest z nimi od dawna kojarzona. Wpisanie się w wielkanocną tradycję świętowania zawdzięcza corocznym spotom reklamowym przekonywującym, że „święta tylko z Winiary”.

Rodzinnie, świątecznie

Zdecydowanie święta to czas rodzinny i o tym powinni pamiętać reklamodawcy. W spotach marek zawsze na pierwszym miejscu powinny stawiać się rodzinę, która wspólnie przeżywa nadchodzące święta, przygotowując wypieki, gotując i nakrywając do stołu. Nie może obejść się także bez dzieci dodających radości, a także pastelowych kolorów i pięknych dekoracji, które czynią potrawy jeszcze smaczniejszymi, a kuchnię cudownym rodzinnym królestwem.

Kampanie reklamujące produkty to nie koniec ciekawych propozycji. W tym roku marki spożywcze przygotowały dla nas wiele atrakcji na swoich stronach internetowych. Możemy tam znaleźć przepisy i porady, inspiracje na dekorację stołu oraz tradycje związane z Wielkanocą.

Kampanie świąteczne

Najważniejsze rady
Podczas promowania produktów na specjalną okazję jaką są święta Wielkiej nocy warto pamiętać o:

– świątecznej, limitowanej edycji produktów, które przez swoją dostępność tylko raz w roku podkreślą swoją wyjątkowość i zwiększą zainteresowanie (np. świąteczne słodycze od Kinder)
– wyjątkowym opakowaniu lub kształcie produktu, które zwróci uwagę na okazję (np. zajączki Lindor)
– podkreślaniu wymiaru świąt i rodzinnej atmosfery (tak jak to robi Winiary)
– wykorzystaniu wiosennych kolorów oraz świątecznych dekoracji (na obrazku margaryna Palma)
– powoływaniu się na wieloletnią tradycję i obecność w rodzinie (np. Majonez Kielecki)
– komunikowaniu o wyjątkowości swojego produktu
– tworzeniu platform z cennymi poradami, informacjami i przepisami, które ułatwią nam przygotowanie się do świąt

Kampanie świąteczne
www.lindt.pl

Kampanie świąteczne
www.poradnikhandlowca.com.pl

Kampanie świąteczne

www.facebook.com/majonezkielecki

Kampanie świąteczne

www.ferrero.pl

A wam, jakie kampanie świąteczne kojarzą się z nachodzącymi świętami? Co królować będzie na waszych stołach?