W ramach odmiany dzisiejszy wpis poświęcamy działaniom marketingowym skierowanym do dzieci, by dzieci pokochały to co robisz ale czy tylko? Zapraszamy do lektury.

Od dawna wiemy, że reklamy niezwykle silnie skupiają na sobie uwagę dzieci. Kreowany świat i odpowiednie prezentowanie produktów za pomocą przekazu reklamowego to jeden z głównych powodów, dla którego ciągle słyszymy „ja to chcę”. Niestety mali widzowie mają problem z rozpoznaniem przekazu reklamowego i właściwym odczytaniem jego funkcji. Zupełnie inaczej jest w przypadku dorosłych, którzy są świadomi tego, że mają do czynienia z reklamą.

Dlatego też komunikaty skierowane do tych dwóch grup odbiorców różnią się od siebie. Maluchy chłoną i szybko przyswajają informacje zawarte w przekazach. Według autora książki „Brand Sense”- Martina Lindstroma, percepcja dzieci potrafi obsługiwać 5,4 kanału, dorośli natomiast mogą dzielić uwagę jedynie na 2 źródła informacji. I choć marketing skierowany do dzieci obwarowany jest niezliczoną ilością przepisów, marketerzy zaczynają dostrzegać duży potencjał w małych widzach.

Na co zatem należy zwrócić uwagę tworząc przekaz reklamowy by dzieci pokochały to co robisz? Jaki powinien być produkt, który podbije serca najmłodszych? Oto siedem zasad, które ułatwią Ci dotarcie do najmłodszych pokoleń.

  1. Pokazuj tylko kolorowy świat.

Tylko ciekawy, barwny i pełen przygód świat naprawdę przyciągnie uwagę i zaangażuje dzieci. Wprowadź, więc swoich odbiorców w wymarzoną przestrzeń, idealną do zabawy, w której poczują się bezpiecznie. Stworzenie odpowiedniej scenerii gwarantuje, że twój komunikat  nie będzie nudny.

  1. Postaw na ciekawą nazwę.

Wymyśl niebanalną nazwę i slogan swojego produktu, tak by szybko wpadały w ucho i na długo zostawały w pamięci. Dzieci uwielbiają rymowanki i powtarzające się w nazwie litery. Im ciekawsze hasło tym lepiej. Warto pomyśleć także o prostej, ale chwytliwej piosence, które zawsze będzie kojarzyła się z naszymi produktami.

  1. Reklamuj produkt wizerunkiem znanej postać z kreskówki lub filmu dla najmłodszych.

Kto jak nie bajkowe postaci cieszy się największym autorytetem wśród dzieci? To właśnie dzięki nim nasza marka może zyskać zaufanie i budzić pozytywne skojarzenia z ulubionymi bohaterami. Taka postać będzie najlepszym ambasadorem i twarzą marki. Należy jednak pamiętać o dobraniu odpowiedniej postaci do swojego targetu, zwracając uwagę na jego wiek.

by dzieci pokochały
www.ubergizmo.com

  1. Prezentuj w reklamach inne dzieci.

Pokaż dzieciom, że to właśnie do nich kierowany jest ten komunikat, a ich rówieśnicy także są zaangażowani w działania wokół twojego produktu czy marki. Pozwól im odnaleźć u innych potwierdzenie swojego zachowania. To uświadomi im, że posiadając twój produkt są tacy jak inny, a więc przynależą do konkretnej grupy. U najmłodszych odbiorców, jednym z głównych powodów chęci posiadania jakiejś rzeczy jest fakt, że posiadają go też inne dzieci.

  1. Wejdź z dziećmi w interakcje.

Zaangażuj najmłodszych w zabawy, zgadywanki i konkursy z nagrodami, w których będą ze sobą konkurować. Mali konsumenci chętnie angażują się w takie działania.
Nic tak nie motywuje jak nagrody. Integracja i rywalizacja bardzo dobrze wpływa na zwiększenie zainteresowania wokół marki.

  1. Sponsoruj imprezy, na których pojawiają się dzieci.

To idealna okazja na realne spotkanie ze swoim odbiorcą. Pamiętaj, że to grupa, która kupuje oczami. Im częściej będzie widziała twoje logo, tym częściej przełoży się to na wybór twoich produktów. Podczas spotkań rozdawaj małe gadżety czy baloniki. Dzieci uwielbiają dostawać prezenty. To z pewnością wzbudzi sympatię i pozytywne skojarzenia z produktami oferowanymi przez ciebie.

by dzieci pokochały
www.yoell.pl

  1. Skup się przede wszystkim na rodzicach.

Pamiętaj, że chociaż grupę docelową stanowią dzieci to zasadniczo zakupu dokonują rodzicie i dziadkowie, którzy uwielbiają przecież rozpieszczać swoje wnuki. Przekonaj także ich, aby zdecydowali się właśnie na twój produkt. Przedstaw im ciekawe argumenty i wykaż, że produkt oferowanego przez ciebie jest wartościowy, posiada wiele zalet i walorów, które wpłyną pozytywnie na rozwój dziecka.

A waszym zdaniem, co zasługuję na szczególną uwagę przy tworzeniu komunikatów reklamowych by dzieci pokochały produkty? Zdradźcie nam, jakie spoty należały do waszych ulubionych, gdy byliście dziećmi.