1

www.apart.pl

Nie ma jednego rodzaju kobiet! Grupa odbiorców, którą stanowi płeć piękna różni się od siebie wieloma czynnikami, biorąc pod uwagę choćby wiek, stan cywilny czy status społeczny. Zatem nie każda kobieta jest potencjalnym odbiorcą wszystkich komunikatów adresowanych do pań. W mediach trafność przekazu reklamowego zależy głównie od sposobu przestawienia odbiorcy w sytuacji kontaktu z danym produktem.

Sposobów jest wiele, głównie wykorzystywane do tego role społeczne określają naszego odbiorcę. Choć płeć piękna odgrywa tak wiele ról w swoim życiu (w końcu to przecież matki, przyjaciółki, żony, a także pracowanicy lub przedsiębiorcy) nadal firmy miewają problem z precyzyjnym określeniem, która z nich wpisuje się w ich target. Dopiero stworzenie profili osób, które stanowią potencjalnych odbiorców daje możliwość skutecznego dotarcia z przekazem. Na tej podstawie skonstruowanie wyrazistego komunikatu, w którym kobieta odnajdzie samą siebie może doprowadzić do zwiększenia sprzedaży.

Zacznijmy od luksusu

Kobiety uwielbiają dobra luksusowe, choć nie są przecież im niezbędne do życia. W końcu słowo „luksus” pochodzi z łaciny i oznacza „zbytek”. Ale która z pań nie marzy by podkreślić swój status i pokazać, że posiada to, co dostępne tylko dla wąskich grup społecznych?  Dobra luksusowe, czyli samochody, perfumy, biżuteria, zegarki, czy torby przedstawiane są jednak zazwyczaj w sytuacjach, kiedy kobieta obdarowywana jest nimi przez mężczyznę lub jedynie mu towarzyszy. Zatem kto jest tu odbiorcą? Czy taka forma przekazu jest faktycznie skuteczna?

Kobiety też mogą

W Polsce rośnie liczba samotnych kobiet. Według raportu CBOS z 2013 roku 32% kobiet niebędących w związkach małżeńskich stanowią singielki. Są to najczęściej kobiety dobrze wykształcone zamieszkujące największe miasta w Polsce.  Ich zarobki zazwyczaj wykraczają poza średnią krajową, co też daje im poczucie pełnej niezależności finansowej.

Są zaradne, chcą same dbać o siebie, same się rozpieszczać. Tak jak naturalne jest dbanie o swój wygląd i ciało, kupowanie ubrań czy odwiedzanie kosmetyczki lub fryzjera, tak zupełnie normalnym powinien stać się fakt, że czasem kobieta ma ochotę sama siebie obdarować czymś wyjątkowym. Dlaczego zatem my płeć piękna boimy się przyznać, że same sprawiłyśmy sobie taki prezent? Czy pierścionek zawsze musimy dostawać od mężczyzny, a drogie perfumy używać tylko, gdy wybieramy się na randkę? Czemu tego nie zmienić? Pokażmy, że kobiety też mogą robić sobie i innym wyjątkowe prezenty. Reklamy dóbr luksusowych nie muszą przecież propagować jedynie relacji damsko-męskiej.

Codziennie jest okazja

Pokaż odbiorcy, że luksus może być przydatny w życiu codziennym.  Nie obniżaj wartości produktu, ale zasygnalizuj, że jego wyjątkowość należy odkrywać na co dzień. Nie pozwól by zalegał w czyjejś szafie lub na półce i był tylko odgrzebywany na specjalną okazję. Uczyń wyjątkowym każdy dzień.  Pamiętaj oczywiście o emocjach, jakie chcesz wywołać prezentując swój produkt. Nowe rozwiązania zawsze przyciągają uwagę, a ich umiejętne przedstawienie nie tylko przyciąga nowych, potencjalnych klientów, ale zmienia postawę stałych odbiorców.

2

www.apart.pl

3 www. reklamyperfum.pl

4www.lexusenthusiast.com