Kielce (3)

Od ponad roku organizujemy cykl konferencji pt. Wenusjanki, odbywają się one w Warszawie, Krakowie, Kielcach, Wrocławiu i Trójmieście. To społeczność kobiet aktywnych, a każde wydarzenie określamy jako lifestylowo-networkingowe, gdzie występują kobiety sukcesu z różnych obszarów biznesowych. Poruszane są także tematy pielęgnacji, mody czy sposobów na spędzienie wolnego czasu. Słowa biznes, zdrowie i uroda najpełniej obrazują podejmowany zakres tematyczny.

Dotąd Com Creation organizowało wydarzenia kojarzone raczej z męską tematyką (m.in. targi technologiczne). Wenusjanki były zaś pierwszym projektem, skupionym tylko na kobietach, który dał początek kolejnym inicjatywom. Bardzo różnorodna tematyka i grupa docelowa pozwoliła nam na poznanie preferencji kobiet. Grupę tę określiłyśmy jako 25+.

Założeniem projektu jest stworzenie przestrzeni, która pozwala uczestniczkom nie tylko motywująco i przyjemnie spędzić czas, ale także poznać inne, inspirujące kobiety. Kobiety, które mogą być później partnerami w biznesie.

  1. Rekrutacja uczestniczek

W każdej konferencji Wenusjanek udział bierze minimum 50 pań. Wiele osób pyta o metodę rekrutacji i promocji wydarzenia wśród kobiet. My postawiłyśmy na system rekomendacji. Indywidualne zaproszenia były wysyłane przez koordynatorki projektu a następnie, kolejne Panie rekomendowane przez uczestniczki, zasilały grupę Wenusjanek.  Spersonalizowane zaproszenie sprawia, że osoba bardziej je docenia i preferuje w gąszczu codziennie przesyłanych nam zaproszeń na przykład na portalu Facebook. Ten prosty zabieg sprawia także, że osoby zaproszone czują się swodobniej, mając znajomą twarz przy sobie. Organizatorkom z kolei, daje to okazję, aby kolejna osoba dołączyła do naszej społeczności.

Oprócz tego zasada, że podobne przyciąga podobne, sprawdza się także w przypadku Pań i ich udziale w konferencjach. Zwykle zaproszona osoba przychodzi z równie aktywną i komunikatywną koleżanką.

  1. Promocja

Dotychczas działania wizerunkowe ograniczałyśmy tylko do marketingu szeptanego i profilu na Facebooku. Współpracujemy z wybranymi portalami ogólnopolskimi i lokalnymi, jednak nie jest to nasz główny kanał dotarcia do naszej grupy docelowej.

taniec

  1. Program spotkania

Jest mnóstwo inicjatyw dla kobiet i wszystkie są ważne i potrzebne. Rozpoczynając pracę nad Wenusjankami, nie chciałyśmy aby to były kolejne konferencje z cyklu „kobiety są słabe i potrzebują motywacji”, czy „biznes jest wszystkim” gdzie mamy do czynienia z nazywanym przez nas targowiskiem wizytówek, często określanym jako imprezy networkingowe.

Naszym zdaniem kobiety są fantastyczne same w sobie i nie potrzeba im coachów czy doradców, tylko stałego pokazywania dobrych przykładów i praktyk, że można wiele osiągnąć pracą i wytrwałością. Tak też organizujemy każde spotkanie. Zapraszamy ludzi, którzy swoją pasją i zaangażowaniem inspirują do realizacji naszych marzeń. Taka forma spotyka się z o wiele lepszym odbiorem przez uczestniczki naszych wydarzeń.

Oczywiście, nie brakuje u nas także mężczyzn. Niemniej jednak, mogą oni u nas wystąpić tylko wtedy, kiedy coś robią dla kobiet. Tak – panowie nie są zapraszani do udziału w konferencjach. Obecność tylko Pań sprzyja naturalności i większej otwartości uczestniczek między sobą. Tematy nie raz dotyczą tylko kobiecej sfery życia i z pewnością obecność tylko płci pięknej, pozwala na wyczerpanie poruszanego zagadnienia.

Ponieważ określamy się lifestylowo-networkingowym wydarzeniem, nie brakuje tematów jak moda, uroda czy zdrowie. Ta różnorodność pozwala na urozmaicanie każdego spotkania, a co za tym idzie – ciągłego zaskakiwania naszych uczestniczek poruszaną tematyką. Nie ograniczamy się przy tym tylko do prezentacji lub wywiadów, ale mamy też okazję do zorganizowania miniwarsztatów czy pokazów.

Zwykle spotkania rozpoczynają się około godziny 18:30/19:00, co przy blisko trzydziestominutowej prezentacji nie pozwala na więcej niż cztery prezentacje w trakcie jednej konferencji.

Na koniec Panie biorą udział w różnych, przygotowanych przez nas grach networkingowych. Są one prowadzone w bardzo nieinwazyjny i nieonieśmielający dla uczestniczek sposób –zawsze zaś prowadzą do podwyższenia poziomu integracji.

  1. Partnerzy

Każde wydarzenie opatrzone jest firmami partnerskimi i wszyscy, którzy choć troszkę pracowali w tej branży wiedzą jak ważne jest, żeby prezentujące się firmy podeszły do wystąpień nie w kategorii prezentacji produktu, tylko wiedzy jaka za nim stoi. Dotychczas wszystkie wystąpienia, które obracały się tylko wokół wyjątkowości produktu były najgorzej oceniane przez uczestniczki, a tam gdzie prelegentka pokazała swoje doświadczenie i pochwaliła się znajomością tematu, zawsze zyskiwała nie tylko uznanie, ale i w konsekwencji  nowe klientki.

ma

  1. Atmosfera

Jeśli uczestniczki mają być zadowolone, wydarzenie musi być skupione na nich. To one są tutaj najważniejsze. One cenią możliwość zadawania pytań, integracji i poznania nowych zagadnień. Jeśli chcecie wprowadzić elementy rywalizacji, podzielić Panie na grupy, polecamy, ale w bardzo ograniczonym zakresie. Po intensywnym dniu pracy, wieczorne spotkanie lepiej traktować jako przysłowiową „kąpiel w pianie” czy też możliwość zdystansowania się od codziennego pędu.

Wenusjanki czują się wyjątkowe, atrakcyjne, jedyne w swoim rodzaju. Odpowiednia atmosfera i świetnie dopracowana agenda zawsze sprawia, że uczestniczki nie tylko chętnie biorą udział w kolejnych spotkaniach. Pomagają i zachęcają inne kobiety do udziału co sprawia, że praca włożona w koordynację wszystkich miast, daje jeszcze większą satysfakcję organizatorom.

all